بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه فاضلاب سرگردان و دردسر‌های مردم مشهد شهردار مشهد مقدس: روابط عمومی، آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان و پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس: ساخت شهر بدون ترویج فرهنگ شهدا، ناتمام است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم جو نسبتاً پایدار و احتمال بارش باران در برخی نقاط روابط عمومی نوین صدای مردم، زبان توسعه «باره توس» بی‌بار مانده است | دیوار دورتادور شهر تابران توس نیازمند بازسازی است توسعه و توازن شهری مشهد با ساخت بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت» ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) اشتغال مجدد بازنشستگان تأمین اجتماعی، مستمری را قطع می‌کند آماده‌باش شهرداری برای مواجهه با سیلاب احتمالی در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴٠۴) وضعیت قرمز آلودگی هوا در مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعضای جدید هیئت‌مدیره شرکت آبادگران معرفی شدند در ستایش حکیم توس؛ نگاهی به تازه‌ترین کتاب‌ها درباره فردوسی و شاهنامه رویداد تولید پوستر و اکران شهری «برای خدمت» در مشهد برگزار شد + فیلم مسیرهای ویژه گردشگری در مشهد راه‌اندازی می‌شود شهردار مشهد مقدس: شهر مشهد رتبه سوم هوشمندسازی را در منطقه غرب آسیا و اوراسیا دارد + فیلم
سرخط خبرها

چرخش‌های تحول آفرین

  • کد خبر: ۸۶۲۶۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چرخش‌های تحول آفرین
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت در ۱۸ بند تدوین شده است. منظور از «چرخش تحول آفرین» ایجاد تحول اساسی در «راهبرد، ساختار و کیفیت» خدمات دهی مدیریت شهری به صورت جهادی و انقلابی و در سطح مطلوبی از استاندارد‌های اجرایی است که با ویژگی‌های «جهش عملکردی» و «انقلاب کیفیتی» همراه است و به دنبال دست یابی به تراز خدمات شهرداری متناسب با مفهوم جهان شهر رضوی است.

این رویکردها، روند‌ها و فرایند‌ها با هدف ایجاد تحول چشمگیر در راستای ارتقا و بهبود سطح خدمات مدیریت شهری به زائران و مجاوران در دوره ششم شورای اسلامی طراحی شده است که نهایتا منجر به افزایش رفاه عمومی جامعه شهری و افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات شهری می‌شود. این موضوع مهم که در چشم انداز دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است، راهبردی چالشی برای کیفی سازی خدمات است که به پیش نیاز‌هایی به شرح زیر احتیاج دارد:

۱- باتوجه به اینکه هر دوره مدیریت شهری حداکثر چهار سال قطعی زمان دراختیار دارد، «سرعت عمل» در روند فعالیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. نباید عجله کرد، ولی قطعا تحول چشمگیر نیازمند غنیمت شمردن فرصت‌ها و تسریع فرایندهاست.

۲- برخورداری از «نیرو‌های متعهد، متخصص و همگرا در مناصب مدیریتی و کارشناسی» برای این موضوع، یکی از پیش نیاز‌های اساسی موردنیاز است. اگر مدیرانی در مناصب کلیدی قرار بگیرند که با ادبیات جهان شهر برکت و کرامت مانوس نباشند یا خود را متعهد به آن ندانند، چرخش مدنظر به وقوع نخواهد پیوست.

۳- «ساختار سازمانی ارگانیک» یکی دیگر از گزینه‌های قطعی موردنیاز در این مسیر است. ساختار باید در خدمت راهبرد سازمان باشد و انعطاف لازم برای انطباق با شرایط متفاوت را داشته باشد.

۴- در مسیر چرخش راهبردی یک سیستم، «پایش مستمر فرایند‌ها و سنجش کیفیت تصمیم ها» به منظور نظارت کلی بر روند تحقق اهداف کلان ستادی، امری بسیار مهم و ضروری است که ضامن تحقق برنامه عملیاتی سیستم است.

بدون شک مانند هر اتفاق مهم دیگری که قرار است در یک سیستم مدیریتی رخ بدهد، همگرایی و هم راستایی بین سرمایه‌های انسانی سازمان به عنوان مهم‌ترین عامل، نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت. اگر ارتباط سلسله مراتبی مدیران سازمان با رده‌های کارشناسی باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع خدمات صورت نگیرد، این چرخش رویکرد با موفقیت انجام نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->