هشدار خود مراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرخش‌های تحول آفرین

  • کد خبر: ۸۶۲۶۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چرخش‌های تحول آفرین
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت در ۱۸ بند تدوین شده است. منظور از «چرخش تحول آفرین» ایجاد تحول اساسی در «راهبرد، ساختار و کیفیت» خدمات دهی مدیریت شهری به صورت جهادی و انقلابی و در سطح مطلوبی از استاندارد‌های اجرایی است که با ویژگی‌های «جهش عملکردی» و «انقلاب کیفیتی» همراه است و به دنبال دست یابی به تراز خدمات شهرداری متناسب با مفهوم جهان شهر رضوی است.

این رویکردها، روند‌ها و فرایند‌ها با هدف ایجاد تحول چشمگیر در راستای ارتقا و بهبود سطح خدمات مدیریت شهری به زائران و مجاوران در دوره ششم شورای اسلامی طراحی شده است که نهایتا منجر به افزایش رفاه عمومی جامعه شهری و افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات شهری می‌شود. این موضوع مهم که در چشم انداز دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است، راهبردی چالشی برای کیفی سازی خدمات است که به پیش نیاز‌هایی به شرح زیر احتیاج دارد:

۱- باتوجه به اینکه هر دوره مدیریت شهری حداکثر چهار سال قطعی زمان دراختیار دارد، «سرعت عمل» در روند فعالیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. نباید عجله کرد، ولی قطعا تحول چشمگیر نیازمند غنیمت شمردن فرصت‌ها و تسریع فرایندهاست.

۲- برخورداری از «نیرو‌های متعهد، متخصص و همگرا در مناصب مدیریتی و کارشناسی» برای این موضوع، یکی از پیش نیاز‌های اساسی موردنیاز است. اگر مدیرانی در مناصب کلیدی قرار بگیرند که با ادبیات جهان شهر برکت و کرامت مانوس نباشند یا خود را متعهد به آن ندانند، چرخش مدنظر به وقوع نخواهد پیوست.

۳- «ساختار سازمانی ارگانیک» یکی دیگر از گزینه‌های قطعی موردنیاز در این مسیر است. ساختار باید در خدمت راهبرد سازمان باشد و انعطاف لازم برای انطباق با شرایط متفاوت را داشته باشد.

۴- در مسیر چرخش راهبردی یک سیستم، «پایش مستمر فرایند‌ها و سنجش کیفیت تصمیم ها» به منظور نظارت کلی بر روند تحقق اهداف کلان ستادی، امری بسیار مهم و ضروری است که ضامن تحقق برنامه عملیاتی سیستم است.

بدون شک مانند هر اتفاق مهم دیگری که قرار است در یک سیستم مدیریتی رخ بدهد، همگرایی و هم راستایی بین سرمایه‌های انسانی سازمان به عنوان مهم‌ترین عامل، نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت. اگر ارتباط سلسله مراتبی مدیران سازمان با رده‌های کارشناسی باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع خدمات صورت نگیرد، این چرخش رویکرد با موفقیت انجام نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->