نشست هم‌اندیشی شفاف‌سازی عملکرد کمیسیون ماده ۵ برگزار شد نگاهی به تاریخ اجتماعی شهر مشهد که نماد هم‌زیستی است | مشهد، پناهی برای ۷۲ ملت رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه میدان معراج شهدا در توس، ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تقویت پارکینگ‌های موقت و ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ایام چراغ برات ۱۴۰۳ بهره‌برداری از سایت بانوان بوستان «طرق» مشهد تا پایان ۱۴۰۳ استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد با تأکید بر خلاقیت و نوآوری آبفا مشهد: تسریع در ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد نیازمند تنوع تأمین مالی است استفاده از طرح‌های هنرمندان برای بیلبورد‌ها و استرابورد‌ها در جشنواره هنر‌های شهری ۱۴۰۴ مشهد گزارشی از مشکلات جدی معیشتی و شغلی تاکسی‌رانان مشهدی | خواسته‌ها و گلایه‌های رانندگان تاکسی اقدام اورژانسی برای بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد ویدئو| اظهارات ظریف درباره موضوع حجاب و حقوق بشر در گفت‌وگو با سی.ان.ان انتصاب مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل‌رسانه شهرداری و مدیر منطقه سه شهرداری مشهدمقدس برگزاری نشست هم‌اندیشی بین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایام چراغ برات جانمایی و نصب ۳۳ نمایشگر شهری در مشهد پویش شمس، آموزش نکات بهداشتی و سلامتی زنان و کودکان به بانوان محلات حاشیه شهر مشهد + ویدئو هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۳ بهمن ۱۴۰۳) بازدید استاندار خراسان رضوی از سد شوریجه و تصفیه‌خانه‌های شماره ۷ و التیمور مشهد (۲ بهمن ۱۴۰۳) مهم‌ترین پروژه ایمن‌سازی رانندگی در بولوار وکیل‌آباد مشهد در حال اتمام است مدیر اجرایی مراکز معاینه فنی خودرو مشهد: ۲۰ درصد خودرو‌های زیر چهار سال در مرحله نخست معاینه فنی رد شدند
سرخط خبرها

چرخش‌های تحول آفرین

  • کد خبر: ۸۶۲۶۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
چرخش‌های تحول آفرین
مهدی یاراحمدی خراسانی - مدرس دانشگاه

چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت در ۱۸ بند تدوین شده است. منظور از «چرخش تحول آفرین» ایجاد تحول اساسی در «راهبرد، ساختار و کیفیت» خدمات دهی مدیریت شهری به صورت جهادی و انقلابی و در سطح مطلوبی از استاندارد‌های اجرایی است که با ویژگی‌های «جهش عملکردی» و «انقلاب کیفیتی» همراه است و به دنبال دست یابی به تراز خدمات شهرداری متناسب با مفهوم جهان شهر رضوی است.

این رویکردها، روند‌ها و فرایند‌ها با هدف ایجاد تحول چشمگیر در راستای ارتقا و بهبود سطح خدمات مدیریت شهری به زائران و مجاوران در دوره ششم شورای اسلامی طراحی شده است که نهایتا منجر به افزایش رفاه عمومی جامعه شهری و افزایش رضایتمندی دریافت کنندگان خدمات شهری می‌شود. این موضوع مهم که در چشم انداز دوره جدید مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است، راهبردی چالشی برای کیفی سازی خدمات است که به پیش نیاز‌هایی به شرح زیر احتیاج دارد:

۱- باتوجه به اینکه هر دوره مدیریت شهری حداکثر چهار سال قطعی زمان دراختیار دارد، «سرعت عمل» در روند فعالیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. نباید عجله کرد، ولی قطعا تحول چشمگیر نیازمند غنیمت شمردن فرصت‌ها و تسریع فرایندهاست.

۲- برخورداری از «نیرو‌های متعهد، متخصص و همگرا در مناصب مدیریتی و کارشناسی» برای این موضوع، یکی از پیش نیاز‌های اساسی موردنیاز است. اگر مدیرانی در مناصب کلیدی قرار بگیرند که با ادبیات جهان شهر برکت و کرامت مانوس نباشند یا خود را متعهد به آن ندانند، چرخش مدنظر به وقوع نخواهد پیوست.

۳- «ساختار سازمانی ارگانیک» یکی دیگر از گزینه‌های قطعی موردنیاز در این مسیر است. ساختار باید در خدمت راهبرد سازمان باشد و انعطاف لازم برای انطباق با شرایط متفاوت را داشته باشد.

۴- در مسیر چرخش راهبردی یک سیستم، «پایش مستمر فرایند‌ها و سنجش کیفیت تصمیم ها» به منظور نظارت کلی بر روند تحقق اهداف کلان ستادی، امری بسیار مهم و ضروری است که ضامن تحقق برنامه عملیاتی سیستم است.

بدون شک مانند هر اتفاق مهم دیگری که قرار است در یک سیستم مدیریتی رخ بدهد، همگرایی و هم راستایی بین سرمایه‌های انسانی سازمان به عنوان مهم‌ترین عامل، نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت. اگر ارتباط سلسله مراتبی مدیران سازمان با رده‌های کارشناسی باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع خدمات صورت نگیرد، این چرخش رویکرد با موفقیت انجام نخواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->